Papierowy łabędź- Leylah Attar

"Jeśli nie możesz przyjąć, nie dawaj."

Od samego początku ta książka była dla mnie tajemnicza. Lekka, stonowana okładka jednak zawiera elementy krwi. Opis intryguje i nie zdradza zbyt wiele. Byłam zaintrygowana przed lekturą, a przeczytanie kilku pierwszych stron zaintrygowało mnie jeszcze mocniej. Postaram się przedstawić tę książkę tak, aby Wam nic za wiele nie zdradzić!

SKY w dzieciństwie nie cierpiała na biedę, choć cierpiała z powodu straty matki. Tę lukę starała się zapewnić jej opiekunka, gdyż ojca wiecznie nie było. Jednak w pewnym momencie została z całym tym dorastaniem sama. Po kilkunastu latach stała się młodą kobietą, która kocha markowe ubrania i luksusy. Nie spodziewa się, że jej życie wywróci się do góry nogami, a ona nauczy się rozumieć świat na nowo.

Tak naprawdę przy lekturze tej książki wielka bomba spada na nas już od samego początku. Zostajemy wepchnięci w wartką akcję i ogrom, naprawdę ogrom intensywnych emocji. Razem z bohaterką walczymy o poznanie odpowiedzi na pytania: kto? dlaczego? kiedy? jak? Wszystko, o czym była przekonana do tej pory, zostaje zmiecione. Razem z nią przeżywamy szok i oświecenie. Styl pisarski pani Leylah jest tak intensywny, że momentami czułam się jakbym naprawdę była w ciele głównej bohaterki.  Historia jest zdecydowanie zaskakująca, oryginalna i nieprzewidywalna. To coś innego, coś jednocześnie znajomego, a zarazem miks gatunków. Znajdziecie tu nutkę romansu, mafii, thrilleru. To powieść, która rozgrywa się na wielu wątkach i płaszczyznach czasowych. Stopniowo poznajemy odpowiedzi na zadawane pytania, a z każdym kolejnym rozdziałem wciągamy się w tę historię coraz mocniej. W tej historii śledzimy losy głównych bohaterów oraz to, jak zmieniają się emocjonalnie. Czasem prosty gest ma ogromne znaczenie. Śmiałam się i wzruszałam jednocześnie. Całość była według mnie TAK DOBRA, że z pewnością załapie się do top 10 najlepszych książek tego roku. Coś cudownego, chętnie przeczytam coś więcej od tej autorki!

"Nadzieja czasem nie jest w stanie udźwignąć ciężaru rzeczywistości."

Za egzemplarz dziękuję:

6 komentarzy:

  1. Przede mną rereading tej historii, szalenie się nie mogę doczekać 😍 Ciekawe czy mnie walnie tak mocno ponownie 🤔

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jak człowiek już wie, czego się tutaj spodziewać to będzie nieco inaczej. Można bardziej wczuć się w te pierwsze emocje. Ale całość zdecydowanie super :D

      Usuń
  2. Pięknie, bardzo ciekawie przedstawiłaś książkę, bardzo bym chciał ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Serio żałuję czasem, że nie umiem czytać szybciej, bo tak wiele książek na mnie czeka!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przecież ci mówilam, że jest dobra to czemu ty mnie jak zawsze nie słuchasz?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Iskierka czyta , Blogger