Zapomnieć o przeszłości- Samantha Young

"Wypracowałam sobie system obronny przed pańską niedżentelmeńskością.
 Mój układ immunologiczny może nie wytrzymać uprzejmego traktowania z 
pana strony. Mogę zejść na skutek szoku."

O tej autorce słyszałam dużo, naprawdę dużo. Nie wiedzieć czemu, długi czas unikałam jej jak ognia. Bywa, że jestem mocno sceptycznie nastawiona do tego, co jest popularne aż za bardzo. Nie wiedziałam od której książki rozpocząć tę przygodę, więc mój problem rozwiązało Wydawnictwo Burda, oferując "Zapomnieć o przeszłości" do oceny. Jak wypadło?

ALEX po odkryciu tajemnicy ojca totalnie się załamała. Próbuje ułożyć swoje życie na nowo i lokuje swoje uczucia w mężczyźnie, który wydaje się być niedostępny. Momentami była mocno irytująca i głupia, ponieważ uparcie stawia swoje serce przed mężczyzną, który odtrąca ją na każdym możliwym kroku. Dziewczyna wręcz ściga Caine'a do samego końca, co chwilami wydaje się żałosne i desperackie. Paradoksalnie poza wątkiem miłosnym, Alexa jest bardzo mądra, zabawna, bystra, i naprawdę sympatyczna. CAINE jest facetem, który może przerażać. Początkowo wydaje się bardzo chłodny, niedostępny i zamknięty na nowe kontakty. Dopiero z czasem dostrzegamy jego drugie dno i zaczynamy rozumieć psychologię tej postaci. Jest uosobieniem uszkodzonego bohatera, czym kupił moje miękkie serducho. 

Ta książka to historia o dwóch uszkodzonych, złamanych życiem i niepewnych osobach. Ona chce się zakochać, a on nie sądzi, żeby na to zasłużył. Relacja tej dwójki jest skomplikowana i momentami dość mocno przedłużana na siłę. Mimo wszystko jest między nimi kilka pięknych i bolesnych chwil. W pewien sposób doceniałam to, jak Caine był zdeterminowany, aby udowodnić jej, że nie jest idealnym rycerzem, którym według niej mógłby być. Bardzo polubiłam sąsiadkę Caine'a. Wprowadziła ciekawe urozmaicenie do fabuły i pokazała nieco bardziej ludzką stronę tego mężczyzny. Ponadto dodała trochę humoru, którego ta historia naprawdę potrzebowała. 

Ogólnie byłam mile zaskoczona, że mimo minusów głównej postaci, podobała mi się ta historia. Całość ma swoje mniejsze czy większe mankamenty, ale złożona psychologia postaci sprawiła, że fajnie rozgryzało się poszczególne detale. Styl pisarski Samanthy Young okazał się niezwykle barwny, emocjonalny, uczuciowy, a jednocześnie lekki w odbiorze. Mimo, że nie polubiłam na początku Alex, to świetnie rozumiałam jej uczucia i sytuację życiową. Gdzieś tam, jako czytelniczka, rozumiałam jej desperacką potrzebę miłości. Książka nie trafi do grona moich ulubionych, ale zdecydowanie przekonała mnie do tej autorki. Jestem pewna, że nie będzie to ostatnia książka Samanthy, jaką przeczytałam. "Zapomnieć o przeszłości" jest ciekawą historią pełną emocji, dramatów,walki o lepsze jutro, a także miłości i tajemnic. Znajdziecie tutaj w sumie wszystko, czego można oczekiwać po dobrym romansie :)

Za egzemplarz dziękuję:



3 komentarze:

  1. Lubię właśnie ciekawe portrety psychologiczne postaci. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię książki Young. Tą czytałam już dawno, ale nadal wspomniam ją bardzo dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  3. TO jest kolejna autorka, którą omijam. Wiele razy próbowałam. Flaki z olejem są bardziej pasjonujące niż jej książki

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Iskierka czyta , Blogger