Ryzykowny rzut- Kennedy Ryan

"Serce wypowiada się szeptem, ale gdy je wreszcie usłyszymy, może być już za późno."

Nie będę jakoś szczególnie ukrywać, że po tę książkę sięgnęłam z polecenia. Tytuł jakoś nie intrygował, a opis wydawał się być mało precyzyjny. Aczkolwiek jak usłyszałam kilka konkretnych (ale nie spojlerowych) zdań na jej temat, to od razu wiedziałam, że chcę ją przeczytać. 

IRIS to młoda kobieta, która ma niemalże idealne życie. Ma cele, plan na karierę, dobrych przyjaciół oraz idealnego chłopaka. Pewnego wieczoru spotyka w barze Augusta Westa, który jest zawodnikiem przeciwnej drużyny jej chłopaka. Iris jako wielka fanka świata koszykówki, pragnie zamienić z kim kilka słów. Te kilka słów wystarczy, żeby poczuła się, jakby spotkała bratnią duszę. Ich związek mógłby być idealny, ale dzieli ich Caleb. Dziewczyna została przez niego osaczona, a idealny związek, od wewnątrz tak naprawdę wcale nie jest idealny. AUGUST to wschodząca gwiazda koszykówki. Jest podziwiany, lubiany i szanowany. Choć koszykówka zawsze była jego marzeniem, to cała otoczka sławy, plotek, imprez i fałszywości to coś, co go nie kręci. To facet, który mimo wielu znajomych i tak czuje się samotny. Spotkanie idealnej dziewczyny i wiadomość, że jest zajęta przez jego największego wroga, to mocny cios w serce. Jednak August nie stosuje nieczystych zagrań i w honorowy sposób postanawia na nią poczekać.

Bardzo podobała mi się kreacja głównych bohaterów i kolejność ujawniania poszczególnych detali. Na początku poznajemy bohaterów w danym momencie oraz kilka faktów na temat ich przeszłości. Z czasem kolejne sceny odkrywają ich charakter i prawdziwe oblicze. Iris na początku stworzyła obraz silnej i niezależnej kobiety, jednak po chwili widzimy, jak związek wpakował ją w niebezpieczną klatkę. Szaleństwo Caleba też nie jest widoczne od samego początku, ta obsesja ewoluuje i zmienia się wraz z biegiem wydarzeń. August zdecydowanie dorasta emocjonalnie i zmienia swój światopogląd na wiele ważnych, życiowych spraw. To przykład sportowca, który chce mieć swoje zasady i honor, a nie jedynie okryć się blaskiem chwały. W tym wszystkim mamy też postacie drugoplanowe, które świetnie uzupełniają całość historii. 

To, że będzie to dobra książka, czułam tak naprawdę już po jakiś 30 stronach. Przede wszystkim tekst czyta się niezwykle płynnie. Autorka ma świetny styl pisarski i wie, jak zjednać sobie czytelnika. Emocje, które wisiały w powietrzu sugerowały, że czeka nas niezwykła przygoda. Początek książki jest jak taki mały krok w nieznane. Poznajemy głównych bohaterów, ich codzienność, zalążek ich historii oraz pierwszy zarys charakteru. Wydaje się, że będzie to kolejna, niewinna historia romantyczna. Jednakże wystarczy chwila, a wszystko się zmienia. Szybko dostrzegamy sygnały, że związek Iris z Calebem nie jest do końca normalny. Z dreszczem przechodzimy przez kolejne strony jej dramatu i z otwartą buzią (oraz łzami) czytamy najgorsze fragmenty. Kennedy Ryan nie oszczędza nas jako czytelników, serwuje nam mocną i przerażającą historię, która skłania do refleksji i na długo zapada w pamięci. Ta książka mną wstrząsnęła i pokazała, że nie zawsze dobra książka to całkowicie szczęśliwa książka. "Ryzykowny rzut" dostarczył mi naprawdę ogromu emocji, za co jestem niezwykle wdzięczna. Można tu pisać dużo pochwał, ale to wszystko sprowadzi się do jednego wniosku: musicie to przeczytać!

"Kiedy powiedziała, że ma chłopaka, odniosłem wrażenie, że czyta coś ze złego scenariusza. 
Bo to nie tak miało się potoczyć. Jakim sposobem wszystko zmierza w zupełnie inną stronę, 
gdy czuję to, co czuję?"

Za egzemplarz dziękuję:

3 komentarze:

  1. Ile razy ci mówiłam, że jak coś polecam to warto?

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam. Dawno nie czułam takich emocji przy czytaniu książki. Nie znam osoby, której ta książka się nie podoba. Gdybym nie znała tej pozycji wcześniej to po Twojej recenzji z pewnością bym ją przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w planach! Bliższych niż dalszych (mam taką nadzieję, wszystko zależy od tego, czy zlokalizuję gdzie wepchnęłam na półkach 😂)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Iskierka czyta , Blogger