Cyjan- Camille Gale (PRZEDPREMIEROWO)

"- Nie martw się, czego by nie zaplanował, będę tam, by go ewentualnie przystopować.
Nie uświadomiłam go, że dokładnie tego się właśnie boję."

Do pierwszej części tej historii przekonał mnie tak naprawdę Internet. Jeśli ktoś z Was nie jest jeszcze w temacie, to jak najbardziej zachęcam do zapoznania się z opinią na temat "Indygo" - klik. Od samego początku mega spodobała mi się postać Skye, 30-letniej rozwódki. Autorka zaserwowała nam coś innego i mogliśmy poznać kobietę z krwi i kości, a nie napaloną nastolatkę. Trzeba Wam jednak wiedzieć jedno: te książki to typowe urban fantasy z udziałem wilkołaków, wampirów, wróżek i tego typu podobnych. Są tutaj oczywiście ciekawe, oryginalne elementy, ale całość dla starych wyjadaczy może być jednak dość typowa. Ale ja w tym gatunku lubię typowość, bo właśnie za to uwielbiam te książki. Ciekawi jak wypadł drugi tom?

SKYE pozostała starą dobrą sobą, a nawet i lepiej. Tym razem bohaterka natrafia na kolejne przeszkody życiowe, dzięki temu staje się mocniejsza, odważniejsza, bardziej wyrazista. W jej losach poznacie totalnie zawiłe i skomplikowane wahania emocjonalne. Życie uczuciowe Skye ustabilizuje się tylko po to, by dalej zaskoczyć Was z potrójną siłą. To laska, która totalnie mnie kupiła i jest wyjątkowo nieliczną kobiecą postacią, która mnie nie denerwowała. To kobieta o silnym i szczerym sercu, która w towarzystwie mężczyzn potrafi pozostać delikatna i urocza. Drugą stroną medalu są MĘŻCZYŹNI. Choć zwykle w tym miejscu opisuję konkretnych bohaterów, to tym razem bałam się pokusić o spoilery i zasugerowanie Wam największych smaczków książki. Daniel nadal jest mężczyznom gorącym jak sto kamieni węgielnych, ale z czasem odkrywa swoje różne tajemnice. W towarzystwie zdecydowanie wyróżnia się również Tristan, gość niesamowicie dobry w walce, mroczny, postawny, honorowy. Jednak losy nie kończą się na dwojgu z nich. Mamy jeszcze wątek DANTEgo, który ma szczególne powiązania z naszą główną bohaterką. Ich relacja wcale nie jest kolorowa, ale wprowadza do fabuły sporo zamieszania. Jedno jest pewne... zanim dowiecie się, kogo wybrała Skye, jeszcze dużo się będzie działo.

"Co jednak, jeśli ja nie chciałam być bezpieczna, skoro miało to
 oznaczać przebywanie z dala od niego?"

Camille Gale tym razem wprowadza coś na kształt wątku kryminalnego i robi to dobrze. Mamy tajemnicze morderstwa, w których rozwiązanie wciela się nasza odważna kobietka. Z dnia na dzień okazuje się, że wszystkie fakty prowadzą w złą stronę. Zamieszani wydają się jej bliscy, co rani jej serce podwójnie. Blisko rozwiązania zagadki napotkacie potężny roller coaster emocjonalny, który zmieni Wasze postrzeganie poszczególnych wątków. Jest jeszcze jedna rzecz godna pochwały: temat magii w historii. Całość jest niezwykle fajnie rozpisana i przemyślana. Magia to element zarówno fabularny, jak i emocjonalny. Naprawdę ciekawie i lekko się to czytało, a całość wzbudzała we mnie niemałą dawkę zaintrygowania. 

"Cyjan" to definitywnie lepsza książka niż pierwszy tom (gdzie ten nie był wcale zły!). Camille Gale wskoczyła u mnie na wyższy poziom, dzięki czemu ta książka ukazała się pod moim patronatem i rekomendacją. Drugi tom tej historii jest pełen przygód i zaskoczeń. Śmiałam się, denerwowałam razem z bohaterami oraz rozczulałam. Akcja powieści rozłożona jest dość proporcjonalnie, choć całość od początku do końca trzyma nas na wysokim poziomie ekscytacji. Książka zdecydowanie nie nudziła i wywołała mnóstwo pozytywnych wrażeń. Można powiedzieć, że wpadłam jak śliwka w kompot już po pierwszych rozdziałach. Podobało mi się przejście między tomami, wszystko wyszło płynnie i dokładnie. Ja jestem totalnie za! Polecam, warto się przekonać :)

"- Skye mi nie podlega - odparł chyba lekko rozbawiony całą sytuacją Alfa. - Nie jest wilkiem.
- Owieczką też nie - odburknęła pod nosem Satria, ale w taki sposób, by wszyscy ją usłyszeli.
I vice versa. Pomyślałam, że jeśli nie pozabijamy się przed oswobodzeniem Dantego,
 to już będzie spory sukces."

Za egzemplarz dziękuję Autorce i wydawnictwu:


3 komentarze:

  1. Prawdopodobnie kiedyś tam przeczytam, ale zapiszę sobie na pewno :D

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem, jakoś nie jestem przekonana

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem. Dla mnie ta książka ma słabą fabułę, żebym po nią sięgnęła. Ale dobrze że tobie się podobała.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Iskierka czyta , Blogger