Zodiaki. Genokracja- Magdalena Kucenty (PRZEDPREMIEROWO)

 "Capri nie ruszył się z miejsca. Popatrzył na podchodzące łzami oczy żebraka i bez słowa
 pomógł mu wstać. Wściekłe spojrzenie Loukiana ześlizgnęło mu się po plecach, gdy 
podniósł z ziemi kartę z nabitymi kredytami i wręczył ją biedakowi.
- Przepraszam za kolegę, on jest bardzo chory. - Zrobił krótką pauzę, po czym dodał konspiracyjnie: 
- Ciężki przypadek skurwysyństwa. Niestety, lekarstwa jeszcze nie wynaleziono."

Po "Zodiaki" sięgnęłam z polecenia, choć po przeczytaniu opisu i zobaczeniu okładki, wiedziałam, że i tak bym się skusiła. Ogólnie nie jestem wielkim zwolennikiem klimatów cyberpunkowych, ale czasem lubię testować. Już po kilkunastu stronach czułam, że to będzie naprawdę dobre i moje przeczucie się spełniło. Jedno jest pewne: tutaj naprawdę jest co polecać!

ZODIAKI to postludzie, którzy tworzeni są w zakładach inżynierii genetycznej "Zodiak". Każdy z nich ma inne cechy osobowości oraz szczególne zdolności. Osoby te mają własny rozum, choć są ograniczane przez ich właściciela. Globalna zagłada spowodowała totalną zmianę świata. Poszczególne aglomeracje podzielone są na kasty, między którymi panują niestabilne relacje. Na świecie żyją nie tylko ludzie, ale również osobniki im pokrewne: wszystko to jest efektem rozwoju, doświadczeń, eksperymentów. Postludzie tworzeni w "Zodiaku" wykazują się niezwykle oryginalnymi cechami, przez co stają się atrakcją dla wielu innych osób. Sami w sobie stanowią niezwykle osobliwą grupę, która niejednokrotnie zaskakuje i szokuje czytelnika. Capricon jest młodym chłopakiem, który skupia się na rozwoju swoich zdolności. Pisces w imię miłości jest w stanie zrobić wszystko: nawet i zabić. Virgo to chłopiec uwięziony we własnym ciele, który dzięki połączeniu do sieci może pomagać Gemini. Gemini są tworem niebywale skomplikowanym, który co chwilę ewoluuje na naszych oczach. To jednak nie wszystkie zodiaki, jakie tutaj poznacie. Ten świat jest niezwykle rozbudowany i zagadkowy!

Chciałabym powiedzieć, że dawno nie czytałam historii tak dobrej w tym gatunku, ale chyba lekko minęłabym się z prawdą: ja po prostu jeszcze nie czytałam czegoś takiego. Klimat tej powieści jest totalnie boski i niesamowicie dopracowany. Każdy detal, zdanie, wątek: to wszystko układa się w piękną mozaikę. Czytanie tej książki jest jak odkrywanie pięknego obrazu, poznawanie świata na nowo i poszerzanie naszej wyobraźni. Magdalena Kucenty stworzyła świat w nowym wydaniu, które okraszone jest klimatem biopunkowym. Podziwiałam tutaj wszystko, czerpałam radość z każdego rozdziału, wkręcałam się w tę książkę coraz mocniej i mocniej. Znajdziecie tutaj pięknie wykreowanych bohaterów,  które posiadają intrygujące tło psychologiczne. Ponadto wejdziecie do świata pełnego kolorów i technik nowej generacji. "Zodiaki" to nie jest tylko książka: to cudowna przygoda, która otwiera przed Waszymi oczami drzwi do innego wymiaru.

Akcja tej książki jest zakręcona i przemyślana do granic możliwości. Autorka bawi się umysłem czytelnika i niejednokrotnie nas zaskakuje zmianami w fabule. Byłam pełna podziwu wobec tego, ile wątków i detali się tutaj krzyżuje. Zakończenie to zdecydowanie bomba, która zostawi Was z wielkim "łaaał" w głowie. Grało mi tutaj wszystko, cudownie się to czytało. Magdalena Kucenty ma nieziemsko piękny i bogaty język, wie jak operować opisami, dialogami oraz żartem. Niejednokrotnie wybuchłam śmiechem po dobrym żarcie oraz pokiwałam głową przy mądrych sprawach. "Zodiaki" są też świetnie wyważone jeśli chodzi o proporcje między dialogami, a opisami. Po wielu przemyśleniach szczerze stwierdzam, że nie miałam tutaj do czego się przyczepić!

Ja się zakochałam. Totalnie zżyłam się z Caprim i Virgo, polubiłam na swój sposób Gemini. Bardzo podobały mi się również postacie drugoplanowe, które komponują się z całością niczym cudowne wisienki na torcie. Każda z nich jest oryginalną postacią i wnosi coś do książki. Ta książka okazała się być typem lektury, którą chcemy skończyć dla poznania zakończenia, ale jednocześnie pragniemy dawkować sobie tę przyjemność. Jeżeli szukaliście na polskim rynku czegoś niesamowitego, oryginalnego, pomysłowego, błyskotliwego: to właśnie propozycja dla Was. Zdajcie się na polecajki, zagadkowy opis i cudowną okładkę. Zapewniam: naprawdę warto podjąć to ryzyko! Zanurzcie się w biopunkowy świat pełen emocji, a przepadniecie bez reszty!

Za egzemplarz dziękuję:




3 komentarze:

  1. Bardzo fajna recenzja, przyznam, że początkowo jakoś nie byłam zainteresowana tą książką, ale zmieniłam zdanie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Chce juz papierową wersję!!!!
    Ta książka jest tak zajebista <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tej książce, ale zaciekawiłaś mnie! Dodaję do listy :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Iskierka czyta , Blogger